مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-29بين الملل

کردها و پیروزی اردوغان... خوش بینی در عراق و نگرانی در ترکیه و سوریه


در حالی که با پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور، میزان نگرانی میان کُردهای ترکیه و سوریه افزایش یافته، کُردهای عراق از این پیروزی استقبال کردند.

- در حالی که با پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور، میزان نگرانی میان کُردهای ترکیه و سوریه افزایش یافته، کُردهای عراق از این پیروزی استقبال کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، برخی تحلیلگران سیاسی و اعضای حزب های ترکیه ای و کُرد اظهار کردند، در حالی که کُردهای ترکیه و سوریه منتظر درگیری های نظامی و بازداشت های بیشتری از سوی دولت ترکیه هستند، کُردهای شمال عراق در انتظار معاملات تجاری بیشتر و ازسرگیری صادرات نفت میان دو طرف هستند.

حزب عدالت و توسعه ترکیه که از سال 2002 حزب حاکم در این کشور بوده، در ابتدای حاکمیت خود از توقف بحران ها با کُردها صحبت می کرد و با حزب کارگران کردستان (پ.

ک.

ک) توافق صلحی را امضا کرد که در سال 2015 لغو شد و تنش میان دو طرف دوباره ازسرگرفته شد.

نگرانی کُردهای ترکیه کُردهای ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اخیر این کشور به ائتلاف اپوزیسیون ملت رای دادند به این امید که حزب عدالت و توسعه برچیده شود؛ اما پیروزی این حزب موجب نگرانی کُردهای ترکیه درباره چهار موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردها و پیروزی اردوغان... خوش بینی در عراق و نگرانی در ترکیه و سوریه

کردها و پیروزی اردوغان... خوش بینی در عراق و نگرانی در ترکیه و سوریه