مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 13:152023-06-14اقتصادي

تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع تنش 5 شهر خراسان جنوبی


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی در 5 شهر استان برای تابستان پیش رو صورت گرفته است.

- مهدی دوستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصطلاح تنش آبی زمانی بیان می شود که میزان مصرف آب با میزان تولید آب به یک اندازه باشد اما اصطلاح بحران زمانی حادث خواهد شد که میزان مصرف آب بیش از میزان تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در خراسان جنوبی بحران آب نداریم اما متأسفانه پنج شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند، افزود: همچنین 17 مجتمع آبرسانی روستایی استان نیز در وضعیت تنش آبی به سر می برند.

حفر 8 حلقه چاه برای رفع تنش آبی در طبس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: پنج شهر استان که دچار تنش آبی هستند شامل طبس، بیرجند، نهبندان، آرین شهر و قاین می شوند.

دوستی با بیان اینکه اقدامات خوبی طی دو ماه گذشته و همچنین در سال گذشته در استان برای رفع این تنش ها صورت گرفته است، یادآور شد: یک سری از اقدامات در چند ماه گذشته تشدید شد.

وی گفت: در شهر طبس که مهم ترین شهر استان در بحث تنش آبی بوده و جزو 140 پروژه آبرسانی اضطراری کشور محسوب می شود تعداد 8 حلقه چاه طی 5 ماه گذشته حفر شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد 5 حلقه چاه وارد مدار شده و دو حلقه نیز تا 10 روز آینده وارد مدار خواهد شد تا ظرفیت کس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع تنش 5 شهر خراسان جنوبی

تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع تنش 5 شهر خراسان جنوبی