مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:302023-05-30اقتصادي

بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شد


مجلس در مصوبه ای بانک مرکزی را مکلف کرد از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب پذیر اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده 10 این طرح را تصویب کردند.

ماده 10- تبصره 11 ماده 53 قانون مالیات های مستقیم به شرح ذیل اصلاح می گردد: تبصره 11- موارد زیر مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره هستند: الف) درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستأجر هستند تا سقف اجاره ای که می پردازد، مشمول تخفیف 100 درصدی گردد.

ب) در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول 70 درصد تخفیف و برای قرارداد 3 سال و بیشتر مشمول 100 درصد تخفیف می گردد.

ج) در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای 3 فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا 3 دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول 100 درصد تخفیف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شد

بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شد