مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-11پزشكي

تولید شبه ویروس آنفلوانزای طیور برای اولین بار در انستیتو پاستور ایران


عضو هیات علمی بخش آنفلوانزا و ویروس های تنفسی شایع انستیتوپاستور ایران از تولید شبه ویروس آنفلوانزای طیور به منظور ارزیابی توان خنثی کنندگی آنتی بادی های تولید شده با واکسن های آنفلوانزای فوق حاد طیور برای اولین بار در ایران خبر داد.

- دکتر فاطمه فتوحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مطالعه تولید شبه ویروس آنفلوانزا به منظور ارزیابی توان خنثی کنندگی آنتی بادی های تولید شده با واکسن های آنفلوانزای فوق حاد طیور که برای اولین بار در ایران با همکاری بخش ویروس شناسی مولکولی انستیتو پاستور ایران انجام شده است، گفت: شبه ویروس فوق حاد طیور برای اولین بار در ایران با موفقیت تولید شده است و از آن برای اندازه گیری تیتر آنتی بادی خنثی کننده در سرم جوجه های واکسینه شده با واکسن تجاری با موفقیت استفاده شده است.

وی افزود: از این روش ایمن می توان جهت آزمایش اندازه گیری آنتی بادی های خنثی کننده ویروس برای بررسی کارایی واکسن های وارداتی آنفلوانزای فوق حاد طیور و نیز واکسن های تولید داخل بهره برد.

این ویروس شناس ادامه داد: ویروس آنفلوانزا از بیماری های شایع دستگاه تنفسی بوده که بیشتر در فصول سرد سال باعث بروز اپیدمی می شود و در برخی موارد بیماری به صورت همه گیری بروز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید شبه ویروس آنفلوانزای طیور برای اولین بار در انستیتو پاستور ایران

تولید شبه ویروس آنفلوانزای طیور برای اولین بار در انستیتو پاستور ایران