مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-13اقتصادي

دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند


مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازطی سالیان مختلف بر تلاش و فعالیت در این حوزه دستاوردهای خوبی به ویژه در حوزه تکنولوژی و نظامی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه خانواده 64 هزارنفری جهادکشاورزی و چهار و نیم میلیون نفری تولیدکنندگان در اقصی نقاط ایران اسلامی مسئولیت امنیت غذایی کشور را به عهده دارند تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند امنیت غذایی را تامین کند و این امر در سایه همراهی وزارتخانه های نیرو، بهداشت و درمان، صمت و سایر سازمان ها محقق شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پنج و هفت دهم درصد تولیدکنندگان بخش کشاورزی کشور در خراسان رضوی حضور دارند عنوان کرد: از این مقدار نیم درصد سهم کاشمر است که جمعیتی 11 هزار نفری را در بر می گیرد.

آوان عنوان کرد: فائو میانگین بارندگی کمتر از 500 میلیمتر در هر کشور را در رده افزایش مخاطرات کشاورزی عنوان می کند ولی ایران با بارندگی سالانه 202 میلیمتر جزو هفت کشور برتر تولیدکننده موادغذایی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه آب، خاک و سرمایه سه عامل مهم در بخش تولید است، تصریح کرد: کشور با محدودیت منابع آب، خاک و سرمایه مواجه است و باید به افزایش تولید در واحد سطح توجه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند

دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند