مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:122023-05-28بين الملل

تاکید مقام ارشد طالبان بر اجرای توافقنامه هیرمند با ایران


سرپرست نخست وزیر طالبان با تاکید بر داشتن روابط خوب و مثبت افغانستان با همسایگان به ویژه ایران، از ضرورت اجرای توافقنامه هیرمند میان تهران و کابل سخن گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی و سرپرست نخست وزیری طالبان بر لزوم روابط حسنه با کشورهای همسایه از جمله ایران تاکید کرد.

همزمان با بروز تنش در مرز ایران و افغانستان مقامات طالبان امروز یکشنبه (7 خرداد) بر ادامه همکاری ها و روابط نیک با همسایگان از جمله ایران تاکید کردند.

بر اساس اعلام ارگ، سرپرست نخست وزیری طالبان با ملا عبداللطیف منصور وزیر آب و انرژی طالبان دیدار و در خصوص حقآبه جهوری اسلامی ایران گفت وگو کرد.

در این نشست، در رابطه با موضوع حقآبه جمهوری اسلامی ایران بحث مفصل صورت گرفت و تمام جنبه های آن به تفصیل و دقت مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه با توجه به جنبه های حقوقی، بر توافقنامه امضا شده بین کابل و تهران در سال 1351 هجری شمسی تاکید صورت گرفت و برای حل این معضل رعایت نمودن این توافقنامه مناسب دانسته شد.

ارگ خاطر نشان کرد که اعضای کمیسیون سیاسی بر روابط خوب و مثبت با همسایگان به ویژه ایران تاکید کردند و داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست طالبان خواندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مقام ارشد طالبان بر اجرای توافقنامه هیرمند با ایران

تاکید مقام ارشد طالبان بر اجرای توافقنامه هیرمند با ایران