مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 20:452023-06-03اقتصادي

صندوق بین المللی پول: اروپای شرقی با زخم های عمیق اقتصادی مواجه است


مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت که شرق و جنوب شرق اروپا با زخم های عمیق اقتصادی، تورم بالا و نرخ رشد ضعیف روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول، تاکید کرد که تورم بالا و رشد ضعیف همچنان چالش های اصلی اروپا هستند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت که شرق و جنوب شرق اروپا با زخم های عمیق اقتصادی، تورم بالا و نرخ رشد ضعیف روبرو هستند.

جورجیوا در کنفرانسی به میزبانی صندوق بین المللی پول و بانک ملی کرواسی در دوبروونیک گفت: منطقه با زخم های عمیق اقتصادی مواجه است.

پیش بینی های فعلی صندوق بین المللی پول برای سال 2024 برای منطقه اروپا، به استثنای بلاروس، روسیه و اوکراین، نشان می دهد که نرخ رشد 3.

5 درصد کمتر از آن چیزی است که صندوق، قبل از همه گیری کرونا در سال 2020 انتظار داشت.

جورجیوا وضعیت کنونی اروپا را به کسر 50 میلیارد یورو از جیب مردم در این  پنج سال تشبیه و تاکید کرد: ادامه نرخ بالای تورم و رشد ضعیف همچنان دو چالش بزرگ برای منطقه است.

مدیرعامل صندوق بین المللی پول ادامه داد: تورم اصلی از اواخر سال 2022 در حال کاهش بوده است، اما همچنان به طرز دردناکی بالاست و تورم اصلی هنوز نشانه های واضحی از کاهش نشان نداده است و انتظار می رود، تورم پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق بین المللی پول: اروپای شرقی با زخم های عمیق اقتصادی مواجه است

صندوق بین المللی پول: اروپای شرقی با زخم های عمیق اقتصادی مواجه است