مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 18:062023-05-29سياسي

جهاد تبیین به سبک رزمنده ای که از تسلیحات شیمیایی «ساخت آلمان» ضربه خورد


خبرگزاری فارس-کرمان؛ آمنه شهریارپناه: همه چیز در ثانیه ای تغییر کرد، چشمانش آتش گرفت، بینی و دهانش سوخت و روی زمین افتاد، این آغاز فصل جدیدی از زندگی علیرضا حجتی است.

دلاوری از خطه کرمان که سال 1361 عازم جبهه های نبرد شد، عملیات والفجر 8 برای او دوره ای جدید از زندگی است، جایی که در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد و یک عمر گرفتار عواقب آن شد، حجتی در این عملیات شیمیایی شد، دو روز چشمانش ندید و بعد از آن تا همیشه به نور حساس شد، این پایان کار نبود و رژیم بعث با همکاری و پشتیبانی سازندگان سلاح های ممنوعه در عملیات های کربلای 5 و خیبر نیز علیرضا را شیمیایی کردند.

شیمیایی و عوارض آن از 20 سالگی میهمان ناخوانده زندگی حجتی شده است و هر دوره توان او را چندین برابر تحلیل می برند، به سراغ او می رویم، کسی که 38 سال است با مجروحیت زندگی می کند تا صحبت هایش چراغ راهی برای جوانانی باشد که در ابتدای مسیر قرار دارند.

او گفت: در روزهای دفاع مقدس هر زمانی که دشمن زورش به بچه های ما نمی رسید، شیمیایی می زد، روزهای اول متوجه نبودیم به همین دلیل است که اعتقاد برخی فرماندهان این بود که همه کسانی که در جبهه ها بوده اند، به احتمال زیاد شیمیایی اند.

حجتی عنوان کرد: دکتر آیین در اورژانس لشکر 41 ثارالله بود، شیمیایی روی چشم هایش اثر گذاشت، آنها را می بست و چشم ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین به سبک رزمنده ای که از تسلیحات شیمیایی «ساخت آلمان» ضربه خورد

جهاد تبیین به سبک رزمنده ای که از تسلیحات شیمیایی «ساخت آلمان» ضربه خورد