مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-18اقتصادي

مردم خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند


عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برای واردات خودرو، ما به ارز دولتی نیاز نداریم، گفت: توصیه ما این است که دولت اجازه دهد در این زمینه مردم آزاد باشند و خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، وزیر صمت دیروز اعلام کرد واردات از ابزارهای مدیریت بازار خودرو به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است.

عباس علی آبادی این صحبت ها را در حالی مطرح کرد که هفته گذشته هم دولت در بخشنامه ای، تعرفه واردات خودرو را تعیین کرد؛ بر اساس مصوبه جدید دولت، تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی بین 11 تا 171 درصد تعیین شد.

تعرفه 171 درصدی برای خودروهایی که حجم موتور آنها بیش از 3000 سی سی است و تعرفه خودروهایی که حجم موتور پایین تری دارند کمتر است.

با این وجود، برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو تعرفه واردات را سنگین دانسته و به آن انتقاد دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: ما هم به تعرفه 171 درصدی دولت معترض هستیم و معتقدیم این تعرفه ها غلط است و حتما باید اصلاح شود.

لطف اله سیاهکلی با تاکید بر اینکه خودروی خوب و ایمن باید ارزان به دست مصرف کننده برسد، ادامه داد: اما اگر تعرفه ها بالا باشد نمی شود بازار خودرو را تنظیم کرد که در این زمینه ما به دنبال اصلاح تعرفه های تعیین شده بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند

مردم خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند