مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-17پزشكي

مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری توصیه نمی شود


قرص های ضدبارداری در برخی موارد سبب ایجاد لخته های خونی، تهوع، استفراغ و نوسانات خلقی می شوند.

- ایسنا/زنجان جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: قرص های ضدبارداری در برخی موارد سبب ایجاد لخته های خونی، تهوع، استفراغ و نوسانات خلقی می شوند.

حمیده غلامی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با قرص ضد بارداری و عوارض احتمالی آن، اظهار کرد: قرص های ضدبارداری دارای نسبتی از هورمون های جنسی اعم از استروژن و پروژسترون هستند که می تواند عوارض و اختلالات هورمونی در پی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری به دلیل داشتن عوارض توصیه نمی شود، افزود: ایجاد لخته های خونی، تهوع، استفراغ و نوسانات خلقی از جمله عوارض مصرف قرص ضدبارداری است.

این پزشک در رابطه منع مصرف قرص های ضد بارداری در برخی افراد، تصریح کرد: افرادی که مستعد ایجاد لخته در وریدهای عمقی خود هستند، به دلیل احتمال بروز سکته های مغزی، قلبی و عوارض ترمبوز در عروق از مصرف قرص های ضدبارداری منع می شوند.

متخصص زنان و زایمان در رابطه با قرص های ضد بارداری و سرطان، ادامه داد: هورمون های جنسی موجود در قرص های ضدبارداری می تواند زمینه ساز ایجاد سرطان سینه در زنان باشد بنابراین مصرف این قرص ها برای کسانی که به طور ژنتیکی مستعد سرطان سینه هستند، توصیه نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری توصیه نمی شود

مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری توصیه نمی شود