مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 00:152023-06-03سياسي

امر به معروف و نهی از منکر در منظومه فکری امام خمینی(ره) چگونه بود؟


عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: اصل حرکت امام(ره) برای مبارزه با حکومت پادشاهی رژیم تا دندان مسلح طاغوت برای نهی از منکر و تاسیس جمهوری اسلامی برای امر به معروف بود که با اقتدا به سروران آزادگان و امام ظلم ستیزان، - گروه جامعه خبرگزاری فارس: بازخوانی و معرفی اندیشه های امام (ره) و هویت انقلاب اسلامی به جوانان یکی از نیازهای جامعه امروزی است تا نسل جوان از نزدیک اندیشه های امام(ره) را لمس کند.

از همین رو با جعفر صادق منش، حقوقدان و عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح آن آمده است.

    فارس: گفت وگو راجع به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در منظومه فکری امام خمینی(ره) است؛ از نکاتی که اغلب ما از آن بی اطلاع هستیم نسبت امام با امر به معروف و نهی از منکر بفرمایید؟ صادق منش: اگر بخواهیم در یک جمله این نسبت را بیان کنیم باید بگوییم که امام خمینی بزرگترین آمر به معروف بعد از امامان معصوم (ع) در تمام طول تاریخ اسلام است.

فارس: علت چنین توصیفی چیست؟ صادق منش: این یک قاعده روشن است که بزرگی معروف مورد امر و منکر مورد نهی و آثاری که در تحقق آن ها وجود دارد، تعیین کننده عظمت آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امر به معروف و نهی از منکر در منظومه فکری امام خمینی(ره) چگونه بود؟

امر به معروف و نهی از منکر در منظومه فکری امام خمینی(ره) چگونه بود؟