مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 14:162023-06-08اقتصادي

ماجرای زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند چه بود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، از ابتدی امسال آب دریاچه سد گتوند به تدریج بالا آمده و اکنون که به بیشترین میزان خود رسیده است شش روستا در شهرستان لالی و دو روستا در شهرستان مسجد سلیمان که در حاشیه سد قرار دارند زیر آب رفته اند.

بحث زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سدگتوند یک بحث حقوقی است که اهالی این روستاها با وزارت نیرو دارند و نماینده این اهالی و وزارت نیرو چندین سال است که بر سر مبلغی که باید وزارت نیرو در ازای این مناطق و اراضی مردم پرداخت کند به توافق نرسیده اند تا از این منطقه جا به جا شوند.

 اهالی این روستاها معتقد هستند: وزارت نیرو مبلغ بسیار کمتر از ارزش خانه ها و زمین های کشاورزی شان را پیشنهاد داده است به همین دلیل حاضر به ترک روستاهای خود نیستند.

پنج خانه به زیر آب رفتند با وجود اینکه روستاهای پابر آفتاب، تنگ هلیل، رگ هلیل، گل انبار، چال ناک، چم لوند، تلخاب تاجدین و پر نوشته را در دو طرف دریاچه سد زیر آب رفته اند اما پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: تنها چهار، پنج خانه از اهالی روستای تلخاب که در کنار رودخانه زندگی می کردند در کانکس هایی که سمت دریاچه قرار دارند منتقل شدند و اکنون در حال زندگی هستند و هیچ گونه مشکلی به لحاظ ایمنی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند چه بود؟

ماجرای زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند چه بود؟