مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 23:052023-06-15پزشكي

اقدامات اولیه متناسب در شوک بارداری موثرتر و کم هزینه تر است


رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: یک اقدام اولیه مناسب در مواجهه با موارد شوک در بارداری، اگر به موقع انجام شود بسیار موثرتر و کم هزینه تر از اقدامات بعدی است به گونه ای که حتی با پیشرفته ترین دستگاه ها و بهترین مراقبت های ICU نیز قابل جبران نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سمینار یک روزه شوک در بارداری اظهار کرد: در بسیاری از موارد شوک در بارداری، مادر به این دلیل دچار عارضه، بستری طولانی مدت و یا فوت می شود که اقدام اولیه به موقع، صورت نمی گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: یک اقدام اولیه مناسب در مواجهه با موارد شوک در بارداری، اگر به موقع انجام شود بسیار موثرتر و کم هزینه تر از اقدامات بعدی است به گونه ای که حتی با پیشرفته ترین دستگاه ها و بهترین مراقبت های ICU نیز قابل جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از دست رفتن مادر و همسر خانواده باعث از هم پاشیده شدن شاکله خانواده می شود، افزود: تداوم و تکرار مواردی چون شوک در بارداری که بسیار مهم و حیاتی است، نباید باعث شود حساسیت ما نسبت به آنها از بین برود و باید از این منظر که چه اثرات و تبعاتی بر جامعه و خانواده ها دارد، به موضوع نگاه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات اولیه متناسب در شوک بارداری موثرتر و کم هزینه تر است

اقدامات اولیه متناسب در شوک بارداری موثرتر و کم هزینه تر است