مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-09ورزشي

پهلوانان از گود این زورخانه به آسمان می روند


نامش «ذوالفقار» است، ظاهرش هم مثل خیلی از زورخانه هایی ست که دیده ایم، اما گود آن یک فرق بزرگ با همه گودها دارد، پهلوانان از اینجا به آسمان می روند.

- خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: نامش زورخانه سنتی دوالفقار است، سال 80 در دل مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) ساخته شده و امروز نگین زورخانه های کشور است.

شهیدان محمدعلی الله دادی، محمدعلی خواجه، حسین اسدی، عبدالرضا سلمانی، غلامرضا لنگری زاده، محمدعلی حجتی، مرتضی محمدباقری و مهدی رکن الدینی در گود زورخانه ذوالفقار رسم پهلوانی را یاد گرفتند.

یادواره ای برای پهلوانانی که نمی میرند حالا بعد از گذشت 22 سال از راه اندازی این زورخانه برای پاسداشت یاد و خاطره این شهیدان و همچنین برزگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید سردار حاج یونس زنگی آبادی دو شهید دیگر ورزش زورخانه ای استان کرمان نخستین یادواره شهدای زورخانه دوالفقار توسط بچه های ورزشکار این مجموعه برپا شد.

چرا زورخانه سنتی ذوالفقار ساخته شد؟ اما از آنجا که زورخانه ذوالفقار در زمان فرماندهی سردار محمد رئوفی نژاد فرمانده وقت لشکر 41 ثارالله در مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) کرمان احداث شده است، با وی گفت و گویی را انجام دادم تا بپرسم چه شد که این زورخانه را احداث کردند و آیا آن روز که خشت های این مجموعه را رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلوانان از گود این زورخانه به آسمان می روند

پهلوانان از گود این زورخانه به آسمان می روند