مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 13:102023-06-11اقتصادي

استفاده از فناوری های جدید در افزایش میزان تولید میگو


استفاده بهینه از آب های لب شور در مناطق روستایی غیر ساحلی، استفاده از فناوری ها و سیستم بیوفلاک از راهبردهای توسعه صنعت پرورش میگو در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کشور ایران از موقعیت ژئو استراتژیک بسیار خاص در منطقه غرب آسیا برخوردار است.

از شمال به دریای مازندران (با طول ساحل تقریبی 890 کیلومتر) و از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس (با طول ساحل تقریبی 4910 کیلومتر) دسترسی مستقیم دارد.

حال سوال اساسی آن است که سیاستگذاری کشاورزی (در همه ابعاد آن) در کشور، درحالی که از چنین پتانسیل عظیمی برای دسترسی به دریای شمال و جنوب برخوردار است با زمانی که از این پتانسیل برخوردار نبود؛ چه تفاوت های بنیادین و راهبردی باید داشته باشد؟ بنابراین با توجه به این موقعیت ژئو استراتژیک و پتانسیل بسیار عظیم، توجه ویژه به راهبرد کشاورزی دریا محور و مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان ضروری است.

پرورش میگو در صنعت آبزی پروری می تواند به یکی از مهمترین بخش های تولید غذا و تأمین پروتیین، ایجاد امنیت غذایی و اشتغال مولد مورد نیاز جامعه تبدیل شود.

صنعت تکثیر و پرورش میگو در ایران از اواخر دهه 60 آغاز و طی دهه های اخیر همزمان با رشد و توسعه این حرفه در عرصه جهانی از توسعه چشمگیری برخوردار بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فناوری های جدید در افزایش میزان تولید میگو

استفاده از فناوری های جدید در افزایش میزان تولید میگو