مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 00:252023-06-18سياسي

جنگ اوکراین زمینه ساز رنسانس دیپلماتیک در اروپا خواهد شد؟


امید است جنگ اوکراین به یک رنسانس امنیتی-دیپلماتیک در اروپا، و عصر جدیدی از شکوفایی خرد دیپلماتیک از طریق شهود همدلانه در قاره اروپا منجر گردد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سید عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و نعمت اله مظفرپور، پژوهشگر اندیشه سیاسی و دیپلماسی در یادداشت مشترکی که برای سایت شورای راهبردی روابط خارجی نوشته اند، به این سوال پرداخته اند که آیا نگرانی و تجربه اروپایی ها از ناامنی ناشی از جنگ اوکراین، می تواند آنها را از برج عاج ذهنیت معیوب سنتی پایین آورد تا بلکه نگرانی سایر دولت-ملت ها، از جمله جمهوری اسلامی ایران، از ناامنی ها و تهدیدات را همدلانه درک کنند؟ متن کامل یادداشت را می توانید با کلیک روی این لینک دریافت کنید.

در این یادداشت آمده است: همدلی نه فقط امری فلسفی، روان شناسانه و معرفت شناسانه، بلکه مبین عقل و توسعه یافتگی و به ویژه خرد دیپلماتیک و آگاهی نیز هست.

حتی می توان گفت اگر همدلی بنا به نظر بسیاری از اندیشمندان جدید در عرصه شناخت ممکن نباشد، اما در عرصه سیاسی و دیپلماسی نه تنها تا حدی ممکن است بلکه نشانه عقل است، و در آن صورت جنگ در اوکراین علی رغم خسارت های غیرقابل جبران، می تواند یک برآیند مثبت نیز داشته باشد و آن شکل گیری عصر جدیدی در سیاست خارجی اروپایی ها است که از آن شاید بتوان به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ اوکراین زمینه ساز رنسانس دیپلماتیک در اروپا خواهد شد؟

جنگ اوکراین زمینه ساز رنسانس دیپلماتیک در اروپا خواهد شد؟