مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-21سياسي

ایجاد اتم های مصنوعی سزیم در شبیه ساز کوانتومی


دانشمندان در یک مطالعه جدید از یک شبیه ساز کوانتومی حالت جامد برای ایجاد اتم های مصنوعی به منظور بررسی رفتار مولکول ها و ساختار اتمی استفاده کردند.

- دانشمندان در یک مطالعه جدید از یک شبیه ساز کوانتومی حالت جامد برای ایجاد اتم های مصنوعی به منظور بررسی رفتار مولکول ها و ساختار اتمی استفاده کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مطالعه خواص کوانتومی ماده به دلیل عوامل زیادی مانند هزینه، پیچیدگی فنی، نیاز به تجهیزات تخصصی و ماهیت ظریف سیستم های کوانتومی چالش برانگیز است و رایانه ها و سیستم های کلاسیک نیز ظرفیت شبیه سازی دنیای پیچیده مکانیک کوانتومی را ندارند.

شبیه سازهای کوانتومی به دانشمندان اجازه می دهند تا سامانه های کوانتومی را مطالعه کنند و مواد، خواص و پدیده های جدیدی را که قبلا ناشناخته بودند، کشف کنند.

شبیه سازهای کوانتومی می توانند رایانه های کوانتومی یا سیستم های فیزیکی باشند که برای کاوش ماده در کوچک ترین مقیاس ها استفاده می شوند.

گروهی از دانشمندان اکنون یک شبیه ساز کوانتومی حالت جامد برای شبیه سازی اوربیتال های مولکولی ساخته اند.

این گروه تحقیقاتی به سرپرستی الکساندر خواجه توریان از دانشگاه رادبود هلند، از شبیه ساز کوانتومی برای ایجاد بنزن مصنوعی با استفاده از اتم های مصنوعی استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد اتم های مصنوعی سزیم در شبیه ساز کوانتومی

ایجاد اتم های مصنوعی سزیم در شبیه ساز کوانتومی