مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 20:412023-06-07اقتصادي

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری  امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راه آهن میانه - تبریز مسیر تبریز تا تهران به 4 ساعت کاهش خواهد داد.

وی افزود: با افتتاح این مسیر 44 کیلومتری، قطار به جای دور زدن قطاع 270 درجه ای پل سهند، 90 درجه طی خواهد کرد و با حذف قوس های تند در مجموع به میزان 114 کیلومتر مسیر کوتاه تر می شود.

ذاکری تصریح کرد: با حذف قوس های تند همچنین سرعت قطار از 90 کیلومتر در ساعت به 120 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد و در واقع سرعت طی مسیر ریلی تبریز تا تهران مشابه مسیر جاده ای می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مدعی شد: افتتاح راه آهن میانه- تبریز، ضریب بهره وری واگن ها را دوبرابر و حمل و نقل ریلی را اقتصادی تر خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است،  احداث راه آهن تبریز - میانه از مهم ترین و قدیمی ترین پروژه های حمل و نقل کشور و آذربایجان شرقی است که از سال 1379 عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

این طرح که در 22 سال گذشته تجربه 3 رییس جمهوری و وعده های دولت های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، در سراشیبی رسیدن به خط پایان قرار گرفته و امید است در دولت سیزدهم با تلاش مسؤولان و تخصیص اعتبارهای دولتی هرچه سریع تر به سرانجام برسد و کام مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز