مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-18اقتصادي

شاخص اهدای خون در مازندران 2 برابر استاندارد جهانی است


شاخص اهدای خون در استان 38 به ازای هر هزار نفر و دو برابر استاندارد جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله محمدی فیروزجایی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار از این مرکز با اشاره به مشارکت خیران برای تأمین نیازهای مرکز اظهار داشت: با همکاری یک خیر ساخت مرکز فرآورده های خونی به مرحله پایانی خود رسیده است.

وی همچنین به همکاری شرکت های دانش بنیان و مرکز اشاره کرد و گفت: سال قبل 6 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فرآورده های خونی با همکاری این شرکت ها خریداری شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران فرسودگی ناوگان حمل و نقل انتقال خون را از جمله نیازها بیان کرد و گفت: سه دستگاه اتوبوس سیار خونگیری مازندران فرسوده است.

وی با بیان اینکه مازندران استان معین تأمین خون تهران به شمار می رود یادآور شد: سال گذشته 38 هزار واحد از استان تهران ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: با توجه به شمار بالای مسافران و گردشگران در استان تأمین نیازمندی ها ضروری به نظر می رسد.

محمدی شاخص اهدای خون در استان را به ازای هر هزار نفر 38 نفر ذکر کرد و گفت: این شاخص دو برابر میانگین و استاندارد جهانی است و متوسط نیاز خون سالانه 135 هزار واحدخونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص اهدای خون در مازندران 2 برابر استاندارد جهانی است

شاخص اهدای خون در مازندران 2 برابر استاندارد جهانی است