مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 15:352023-06-08بين الملل

اقدامات انجام شده از سوی عراق در زمینه مبارزه با تروریسم


وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

وزیر خارجه عراق افزود که نیروهای امنیتی این کشور به عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی برای تعقیب بقایای داعش و هسته های خفته آن ادامه می دهند و این تلاش ها به کاهش قابل توجه سطح حملات طی نیمه نخست سال جاری انجامیده است.

فواد حسین تصریح کرد که دولت عراق در جهت پایان پرونده آوارگان داخلی تلاش می کند و توانسته 148 اردوگاه آوارگان را برچیند و دو اردوگاه در استان های نینوا و الانبار و 26 اردوگاه در اقلیم کردستان عراق باقی بماند.

وی بر لزوم ایجاد راه حل حقیقی درباره اردوگاه الهول تاکید کرد و افزود: دولت عراق حدود هزار و 400 خانواده یعنی بیش از 5 هزار نفر را به مرکز بازپروری جدعه بازگردانده و 680 خانواده در مناطق اصلی خود پس از بازپروری به آغوش جامعه بازگشته اند.

رییس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که دولت اقدام به بازگرداندن حدود 3 هزار تروریست عراقی بازداشت شده در سوریه کرده است و اکثر آنها محاکمه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات انجام شده از سوی عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

اقدامات انجام شده از سوی عراق در زمینه مبارزه با تروریسم