مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:112023-06-21اجتماعي

5 اثر تاریخی در آستانه ثبت جهانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جشن بین المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی کانون تمدنی غرب دیرین زمین و بستر تبکر اجتماعی بوده است و تاریخ تمدن و مدنیت این خطه،  سرگذشت چند هزار ساله دارد و بر اساس این تاریخی دستاوردهای زیادی به دست آمده است.

  وی با اشاره بر  بازار بزرگ تبریز، وجود مساجد تاریخی، مجموعه کلیساهای آذربایجان، کندوان، دره های تاریخی و بخشی از این سرزمین با 1800 آثار ثبت شده، اقلیم بکر، ویژگی مهم جنگل ارسباران با 130 هزار هکتار و 300 گونه در آن گفت: همه اینها ظرفیت های ناگفته ای هستند که هر کدام می تواند گردشگری را گسترش دهد.

استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: این سرزمین دارای ارزش های بزرگی است، گردشگری تاریخی و روستایی و شهری از مهم ترین هسته های این گردشگری است.

وی با بیان اینکه سه محور برای توسعه گردشگری وجود دارد، توضیح داد: محور یک گردشگری شمال استان، محور دوم محور مرکز استان به عنوان تبریز و جاده ابریشم، محور سوم گردشگری جنوب استان به عنوان محور دامنه سهند است.

خرّم یادآور شد: در دولت سیزدهم، 74 پروژه گردشگری با اعتبار 32 هزار میلیارد تومان در استان انجام گرفته است و همچنین 125 پروژه سرمایه گذاری با مبلیغ 350 هزار میلیارد در استان در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر تاریخی در آستانه ثبت جهانی

5 اثر تاریخی در آستانه ثبت جهانی