مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 06:402023-06-11اقتصادي

اختصاص 120 هکتار از اراضی نهاوند به کشت پسته


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند مستعد کشت محصول پسته است و 120 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پسته اختصاص یافته است.

- علی مروت امیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان همدان کشت محصولات کم آب بر از جمله پسته و گل محمدی است و در این راستا چند سالی است که در کنار کشت محصولات کم آب بری مثل کلزا، گشنیز، موسیر و سیر در شهرستان نهاوند کشت محصول پسته هم رونق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 120 هکتار از اراضی شهرستان به کشت پسته اختصاص یافته است، تصریح کرد: کشت محصول پسته نیازمند هوای سرد بالای 1200 ساعت است و اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند نیز به خاطر شرایط آب و هوایی سرد مستعد کشت نهال پسته است و می توانیم بهترین ارقام تجاری پسته را در این شهرستان کشت کنیم.

امیری با بیان اینکه پسته یک محصول تجاری است و ارز آوری خوبی برای کشور دارد، ادامه داد: نهال پسته اکبری به خاطر نیاز سرمایی بالایی که دارد برای نگهداری آن در مناطق دیگر از روغن ولک استفاده می شود ولی برای کشت این نهال در شهرستان نیاز به استفاده از این روغن نیست و این نهال به خوبی در شهرستان پرورش می یابد.

رییس جهاد کشاورزی نهاوند تاکید کرد: پسته کاشته شده از نوع بذری است ولی برای بهره وری بیشتر نیاز به پیوند با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 120 هکتار از اراضی نهاوند به کشت پسته

اختصاص 120 هکتار از اراضی نهاوند به کشت پسته