مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-21اقتصادي

بلاتکلیفی نهر شعبان نهاوند با وجود 15 میلیارد اعتبار


با وجود اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ 15 میلیارد تومان برای ساماندهی نهر شعبان اختصاص یافته اما هنوز وضعیت آغاز عملیات اجرایی آن مشخص نیست .

- ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: با وجود اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ 15 میلیارد تومان برای ساماندهی نهر شعبان اختصاص یافته اما هنوز وضعیت آغاز عملیات اجرایی آن مشخص نیست .

ضرغام احمدوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نهر شعبان از مهمترین و اصلی ترین منبع آب برای باغات و بخش زراعت شهرستان نهاوند است که از مجموع زمین های زراعی و باغ های شهرستان 1800 هکتار زیر پوشش این نهر قرار دارند که 95 درصد این اراضی را باغات تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: نهر اصلی شعبان دارای 14 کیلومتر طول با 460 دریچه آبگیری است که تاکنون 115 کیلومتر در آن با احتساب انهار فرعی بتنی شده و حدود 50 کیلومتر دیگر نیاز به بتنی شدن دارد.

احمدوند ادامه داد: اقتصاد و معیشت مردم نهاوند و روستاهای تابعه آن وابسته به کشاورزی است و ساماندهی نهر شعبان یک ضرورت برای استمرار صنعت کشاورزی شهرستان است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در دو سال گذشته به علت کاهش بارندگی ها کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه بودند، تأکید کرد: در بحث تأمین آب مورد نیاز کشاورزان برای آبیاری زمین های کشاورزی سال گذشته اقداماتی در سطح ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی نهر شعبان نهاوند با وجود 15 میلیارد اعتبار

بلاتکلیفی نهر شعبان نهاوند با وجود 15 میلیارد اعتبار