مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 14:132023-06-21اقتصادي

«سد نهب» در آستانه بهره برداری قرار دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: پروژه ساخت سد نهب به پیشرفت 95/5 درصدی رسیده است که می تواند حدود 120 میلیون متر مکعب آب را در خود جای دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، منصور ستوده پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که در محل سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد، از انسداد 1541 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان قزوین خبر داد و گفت: با انسداد این چاه ها، 130 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان قزوین صرفه جویی شده است.

وی افزود: با نصب 3 هزار و 710 کنتور هوشمند در مصرف 28.

3 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین از تعیین تکلیف وضعیت 802 حلقه چاه فریم یک خبر داد و عنوان کرد: تعیین تکلیف این چاه منجر به صرفه جویی 48/1 میلیون متر مکعبی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به بحران کم آبی در سطح کشور و استان و با اهتمام ویژه مدیران ارشد صنعت آب در سطح ملی و استانی و با اصلاح پروانه های بهره برداری منابع آبی در مصرف 11/5 میلیون متر مکعب از منابع آبی صرفه جویی شده است.

ستوده با اشاره به ابر پروژه انتقال آب از سطح طالقان، گفت: با انتقال آب از سد طالقان، 14 شهر و 194 روستا در سطح استان قزوین به آب شرب دسترسی پیدا خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سد نهب» در آستانه بهره برداری قرار دارد

«سد نهب» در آستانه بهره برداری قرار دارد