مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-16فناوري

ساخت پهپادی ویژه پایش مزارع کشاورزی/ طراحی پهپاد آتش نشان


برای نخستین بار در کشور یک شرکت دانش بنیان در کشور موفق به ساخت پهپادهای ویژه برای پایش آنلاین مزارع کشاورزی و اطفا حریق شد.

- حسین خانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به ساخت پهپادهای ویژه برای پایش آنلاین مزارع کشاورزی و آتش نشانی و اطفا حریق گفت: این پهپاد پس از پرواز بر روی مزاع کشاورزی به صورت آنلاین تصاویری را ارائه می دهد و به واسطه این تصاویر کشاورز نیروی انسانی و حتی تجهیزاتی که در حال فعالیت است را مدیریت و رصد می کند.

وی گفت: همچنین کشاورزان با تلفن همراه خود و نرم افزارهای موجود می توانند از راه دور با پهپاد، مزارع کشاورزی را پایش کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه این پهپاد اطلاعاتی نظیر کم آبی محصولات، آلودگی ها و آفات محصولات، تراکم و روند رشد محصولات را در اختیار کشاورزان قرار می دهد، گفت: این نوع پهپاد نمونه مشابه ندارد و برای اولین بار در استان های همدان و قم به صورت پایلوت اجرایی شد.

خانی ادامه داد: ممکن است در بخشی از نقاط زمین کشاورزی آب به خوبی توزیع نشود و گیاه آسیب ببیند و یا بروز مسائلی که احتمالا بر میزان برداشت تاثیرگذار است، بنابراین کشاورز از طریق دسترسی به این تصاویر می تواند نقاط ضعف را شناسایی و رفع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پهپادی ویژه پایش مزارع کشاورزی/ طراحی پهپاد آتش نشان

ساخت پهپادی ویژه پایش مزارع کشاورزی/ طراحی پهپاد آتش نشان