مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 16:302023-05-28اقتصادي

صنایع دستی کوب بافی در مازندران احیا می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران قدمت کوب بافی را دانست و گفت: برای احیای این رشته، تندیس های روز جهانی صنایع دستی با تکنیک کوب بافی تهیه می شود.

- حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای باز زنده سازی رشته کوب بافی، معاونت صنایع دستی استان با استفاده از نظر کارشناسان تندیس هایی با تکنیک کوب بافی طراحی شده، گفت: کوب بافی از گذشته های دور در این استان قدمت دارد و به عنوان زیرانداز و فرش استفاده می شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: با تغییرات روش زندگی و گسترش مدرنیته و تولید فرش های ماشینی به وفور با قیمت مناسب و در رنگ ها و طرح های مختلف و سوی دیگر سختی تکنیک تولید کوب بافی، این هنر صنعت به غبار فراموشی سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت صنایع دستی استان درسال جاری با برگزاری دوره های آموزشی، شناسایی هنرمندان و حمایت از آنها اشتغال دراین رشته را توسعه داده است.

تندیس های تولید شده در هفته صنایع دستی برای بزرگداشت مقام صنعت گران و پیشکسوتان صنایع دستی استان طی مراسم باشکوهی با حضور مدیرکل و مسئولین استانی به رسم قدردانی به آنها اعطا خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی کوب بافی در مازندران احیا می شود

صنایع دستی کوب بافی در مازندران احیا می شود