مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 18:152023-06-20اقتصادي

استاد صنایع دستی: رمز موفقت در صنایع دستی گروهی کار کردن است


استاد هنرهای چوبی استان مرکزی می گوید: رمز موفقت در صنایع دستی گروهی کار کردن است و برای ورود به بازارهای جهانی باید کارهای گروهی از طراحی و تولید تا فروش و بازاریابی شکل بگیرد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ صنایع دستی هنرصنعتی است که زنان همواره در روند طراحی و تولید آن نقش بسزایی داشته و بخش قابل توجهی از فعالان این عرصه را تشکیل می دهند.

 اگر با دید جنسیتی نیز بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، صنایع دستی از جمله صنایعی است که میزان مشارکت زنان در آن بیش از متوسط سایر صنایع است.

توجه به توسعه اقتصادی همواره از دغدغه های اصلی حوزه علم و سیاست بوده است و خالقیت مهم ترین و بنیادی ترین عامل رشد و توسعه اقتصادی است و در صنایع دستی همواره می توان بازتاب سلیقه و ظرافت روحی و خالقیت زنان ایرانی را به عنوان طراحان و تولیدکنندگان محصوالت متنوع مشاهده کرد.

حضور اجتماعی زنان یکی از نشانه های توسعه است و بخش اعظم تولیدکنندگان صنایع دستی در بخش مشاغل خانگی روستایی و کسب و کارهای بسیار کوچک فعالیت می کنند؛ با این وجود می بایست بر اهمیت کیفیت حضور آنان نسبت به کمیت آن در جهت توسعه تأکید کرد.

توسعه و بهبود کسب و کارهای خانگی زنان یکی از مهم ترین و مؤثر ترین راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و معیشتی آنان است، افزایش جمعیت و گسترش شهرنشین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد صنایع دستی: رمز موفقت در صنایع دستی گروهی کار کردن است

استاد صنایع دستی: رمز موفقت در صنایع دستی گروهی کار کردن است