مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-10اقتصادي

لزوم پیشگیری از شیوع بیماری در سایت های پرورش میگوی استان بوشهر


مدیرکل شیلات استان بوشهر بر لزوم اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در سایت های پرورش میگوی استان بوشهر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عقیل امینی عصر شنبه در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری در سایت پرورش میگوی شیف نیاز است که اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بروز بیماری AHPND در سایت شیف، ذخیره سازی میگو به مدت یک هفته در این سایت ممنوع و لارو ریزی مجدد مزارع در این سایت، منوط به ارائه گزارش و پایش بیماری AHPND توسط اداره کل دامپزشکی و خط سیر بیماری در این سایت باشد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در اسرع وقت اداره کل دامپزشکی با همکاری اتحادیه پرورش میگو و اتحادیه سایتی، نسبت به معدوم سازی استخرهای آلوده بر اساس دستورالعمل بهداشتی موجود، اقدام کند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به تأمین هزینه کلر، جهت معدوم سازی استخرهای آلوده و بیمه شده اقدام کند افزود: همچنین مقرر شد ورود پست لارو و ناپلی از خارج از استان ممنوع باشد.

امینی تاکید کرد: مقرر شد تمامی اتحادیه های سایتی نسبت به کنترل ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه اقدام کنند و ورودی تمامی سایت ها فعال و کنترل لازم در این خصوص را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پیشگیری از شیوع بیماری در سایت های پرورش میگوی استان بوشهر

لزوم پیشگیری از شیوع بیماری در سایت های پرورش میگوی استان بوشهر