مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 06:302023-06-06پزشكي

کودکان را سرکوب نکنیم!


دست نزن! سروصدا نکن! زیاد حرف نزن! اینجوری غذا نخور! این طوری نقاشی نکش! درست راە برو! درست بنشین! این لباس را بپوش! در طول روز چندبار این عبارت ها را با کودک خود تکرار می کنید؟ - ایسنا/کردستان دست نزن! سروصدا نکن! زیاد حرف نزن! اینجوری غذا نخور! این طوری نقاشی نکش! درست راە برو! درست بنشین! این لباس را بپوش! در طول روز چندبار این عبارت ها را با کودک خود تکرار می کنید؟ تاحالا دقت کردەاید کە با بیان هر جملە از عبارت های بالا و امر و نهی های مستمر چە بلایی سر روح و روان کودک خود می آورید.

این عبارات هر روز زخمی بر روح و روان کودک بە جا می گذارد کە رفتە رفتە با بالاتر رفتن سن فرد دهن باز می کند و آثار مخرب آن خود را نمایان و در قالب فردی فاقد اعتماد بە نفس و عزت نفس کە هیچ باوری بە خود و توانایی های خود ندارد، بروز می کند؛ می دانید چرا؟ چون در کودکی هر روز در گوشش نجوا شدە است کە نمی تواند، قادر نیست، بلد نیست! والدین گاهی ناخواستە با حرکات و دلسوزی ها و مواظبت های بیش از حد خود سبب سرکوب کودک و نابودی اعتماد بنفس در کودک خود می شوند.

نقش مادر در افزایش اعتماد بنفس کودک یک مشاورە روانشناختی در سنندج گفت: زنان جدا از مسئولیت های فردی، عهدە دار تربیت نسل های بعدی هستند و قطعا مادری کە از اعتماد بە نفس پایینی برخوردار است، نمی تواند فرزندانی ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان را سرکوب نکنیم!

کودکان را سرکوب نکنیم!