مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:252023-06-03اقتصادي

راهکار میراث فرهنگی برای مرمت خانه همدانی های رشت چیست؟


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان های تاریخی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید شهردار رشت و کارشناسان فنی میراث فرهنگی از خانه تاریخی همدانی ها در بازار شهر رشت اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده در این بازدید میدانی، هماهنگی های لازم برای صدور مجوزهای لازم نسبت به پاکسازی محیط و گیاه زدایی از این بنا صادر شد.

  وی با بیان اینکه خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان های تاریخی است.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تمایل وراث ساختمان همدانی به حفظ و احیاء بنای تاریخی را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد با خرید یا اجاره ساختمان توسط سرمایه گذاران، روند احیاء، مرمت، بازسازی و بهره برداری این بنای تاریخی ارزشمند در دستور کار قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار میراث فرهنگی برای مرمت خانه همدانی های رشت چیست؟

راهکار میراث فرهنگی برای مرمت خانه همدانی های رشت چیست؟