مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 00:002023-05-31اجتماعي

زخم سیل 98 بر تن پل های تاریخی لرستان/ خطر تخریب بیخ گوش «کشکان»


در حالی هنوز پیکر بناهای هزار ساله لرستان از گزند سیلا سال 98 زخمی است که مرمت کامل این آثار چشم انتظار اعتبارات حفاظت و مرمت مانده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آثار تاریخی و بناهای کهن لرستان از گزند سیل مهیب 98، در امان نماندند و خسارات متعددی به بناهای تاریخی از پل های هزار ساله گرفته تا خانه های تاریخی وارد شد.

بیشترین خسارت سیلاب متوجه بسترها، پایه ها و اتصال بستر و پایه ها در پل های تاریخی لرستان بود به طوری که یکی از پایه های پل تاریخی کشکان در آب غوطه ور شد و آب آن را با خود برد و به پل پایین دستی برخورد کرد و موجب خسارت به پل این هم شد و پایه اصلی آن 13 درجه کج شد.

نیاز 100 میلیاردی برای حفاظت و مرمت پل های تاریخی همچنین بخشی از تپه محل قرارگیری قلعه فلک الافلاک در سیلاب دچار رانش شد و در شهرستان بروجرد هم حدود 15 خانه تاریخی براثر بارش های سیل آسای فروردین 98 آسیب بسیار جدی دیدند.

در مجموع بیش از 100 بنای تاریخی لرستان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند و آسیب هایی به آنها وارد شد که نیازمند به مرمت و استحکام بخشی اساسی هستند.

عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، در سخنانی، اظهار داشت: حفاظت و مرمت پل های تاریخی لرستان را نیازمند بیش 100 میلیارد تومان اعتبار دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم سیل 98 بر تن پل های تاریخی لرستان/ خطر تخریب بیخ گوش «کشکان»

زخم سیل 98 بر تن پل های تاریخی لرستان/ خطر تخریب بیخ گوش «کشکان»