مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 14:002023-06-06بين الملل

واکنش مقامات عالی رتبه اروپا به انفجار سد کاخوفکا


مقامات عالیرتبه بسیاری از کشورهای اروپایی و روسای سازمان های بین المللی به انفجار سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین واکنش نشان داده و روسیه را مسئول و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرده اند.

- مقامات عالیرتبه بسیاری از کشورهای اروپایی و روسای سازمان های بین المللی به انفجار سد کاخوفکا در جنوب اوکراین واکنش نشان داده و روسیه را مسئول و آن را جنایت جنگی توصیف کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از کی یف تایمز، انفجار سد کاخوفکا در جنوب اوکراین، واکنش بسیاری از مقامات برجسته سازمان های بین المللی را به همراه داشت.

چارلز میشل، رییس شورای اروپا در واکنش به این انفجار نوشت: تخریب زیرساخت غیرنظامی، به وضوح در طبقه جنایات جنگی قرار می گیرد و ما روسیه و نیروهای نیابتی اش را مسئول آن می دانیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این انفجار را اقدامی شرم آور خواند که به ادعای وی یک بار دیگر نشان دهنده قساوت جنگ روسیه در اوکراین است.

مارگوس ساهنا، وزیر خارجه استونی نیز در توییتی نوشت که تخریب این سد به بوم کُشی، خسارت اقتصادی هنگفت و آوارگی هزاران نفر منجر خواهد شد و روسیه باید به خاطر جنایات جنگی اش، در دادگاهی ویژه محاکمه شود.

مایا ساندو، رییس جمهور مولداوی نیز گفت که این کشور برای مقابله با سیلاب آماده ارائه کمک بوده و از اقدامات در راستای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مقامات عالی رتبه اروپا به انفجار سد کاخوفکا

واکنش مقامات عالی رتبه اروپا به انفجار سد کاخوفکا