مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-20دانش

شدت و سرعت بیابان زایی در ایران متوسط است


یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شدت و سرعت بیابان زایی در ایران در حد متوسط است و در شمال و غرب کشور از شدت آن کاسته می شود.

- یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شدت و سرعت بیابان زایی در ایران در حد متوسط است و در شمال و غرب کشور از شدت آن کاسته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا زهتابیان در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، اظهارکرد: با وجود آنکه شدت و سرعت بیابان زایی در کشور در حد متوسط است اما در کنار دریاچه ارومیه، آثار بیابانی مشابه کویر لوت و دشت مرکزی می بینیم.

وی با اشاره به مدل بیابان زایی در کشور اظهار کرد ما مدل مدالوس را ایرانیزه کردیم یعنی بر اساس تجربه های خود بومی سازی کردیم و همه کشور از نظر دیده بیابان زایی تحت رصد است.

9 معیار و 35 شاخص را به روش خوشه ای با تلفیق عوامل محیطی و انسانی به دست آوردیم و نقشه اطلس بیابان زایی در ایران را ترسیم کردیم.

زهتابیان تاکید کرد: در بررسی نهایی ما نباید گمان کنیم مشکلی از نظر بیابان زایی نداریم چراکه در حال حاضر شاهد تخریب پوشش گیاهی، افت سطح سفره های آب زیرزمینی، نشست زمین، سیستم های غلط آبیاری و کاهش آب های زیرزمینی و سطحی همچنین تراکم زیستی جمعیت هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت و سرعت بیابان زایی در ایران متوسط است

شدت و سرعت بیابان زایی در ایران متوسط است