مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 17:302023-05-31سياسي

نمایشگاه اسناد تاریخی قیام 15 خرداد در ورامین افتتاح شد


در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد سال 1342 دشت ورامین، نمایشگاه اسناد تاریخی این قیام خونین که در آن هفت نفر از جوانان این دیار به دست عوامل رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند گشایش یافت.

- در این نمایشگاه که عصر چهارشنبه 10 خرداد ماه در حسینیه بنی فاطمه ورامین گشایش یافت، اسناد تاریخی مربوط به قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم دشت ورامین شامل مکاتبات ساواک، اسناد محرمانه رژیم طاغوتی پهلوی، اسناد باقیمانده از حاضران و شاهدان عینی، تصاویر قدیمی و بریده جراید آن دوران در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

در بخشی از این اسناد، اسامی افرادی که در حادثه قیام خونین 15 خرداد سال 42 از جمله کارگران فعال در مناطق مختلف شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا مجروح شده بودند آورده شده و محل بستری شدن آنان در بیمارستان های مختلف برای زیر نظر بودن توسط عوامل ساواک آورده شده است.

همچنین در بخشی از این اسناد با گذشت 6 ماه پس از حادثه قیام خونین 15 خرداد گروهی از ساواک در منطقه ورامین حضور پیدا کرده و جوانب مختلف قیام 15 خرداد سال 42 را مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه، صدها سند تاریخی مکتوب از نامه نگاری ساواک با دربار،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه اسناد تاریخی قیام 15 خرداد در ورامین افتتاح شد

نمایشگاه اسناد تاریخی قیام 15 خرداد در ورامین افتتاح شد