مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 21:062023-06-15سياسي

واکاوی بحران سیل در اصفهان؛ از نبود طرح های آبخیرداری تا پل غیراستاندارد


محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تأکید بر تشدید برخورد قانونی با متجاوزان به حریم رودخانه ها در استان، اظهار داشت: پیگیری عملیات اجرایی پروژه های ناتمام، طرح های تغذیه مصنوعی، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها از جمله وظایف مهم شرکت آب منطقه ای اصفهان است.

وی با بیان اینکه تعیین حریم و بستر رودخانه ها بر عهده آب منطقه ای است، افزود: پافشاری به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها منجر به ایجاد سازه هایی در بستر رودخانه و مسیل می شود که توانایی و تاب آوری در پیک سیلاب را ندارند.

چیتیان با اشاره به علل بروز سیل اخیر در استان گفت:  اجرا نکردن طرح های آبخیزداری، ساخت پل بدون در نظر گرفتن بار رسوبی و تخریب سازه امامزاده واقع در مسیل از مهم ترین دلایل بروز خسارت در سیل اخیر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر اقدامات انجام شده در حین و پس از بروز حادثه، تصریح کرد: به محض وقوع سیلاب رییس اداره منابع آب شهرستان اردستان در محل حاضر شد و از ابتدای حادثه عملیات اجرایی اصلاحی صورت پذیرفته است.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای پیشگیری از سیلاب عنوان کرد: ساخت طرح های آبخیزداری در بالادست مناطق در خطر سیل، ساخت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی بحران سیل در اصفهان؛ از نبود طرح های آبخیرداری تا پل غیراستاندارد

واکاوی بحران سیل در اصفهان؛ از نبود طرح های آبخیرداری تا پل غیراستاندارد