مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-10سياسي

روستای «الگن» الگوی حفظ منابع طبیعی در زاگرس


مشاور وزیر کشور و مدیر قرارگاه توسعه وزارت کشور از منطقه حفاظت شده الگن بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چاروسا، سردار دُر مشاور وزیر و مدیر قرارگاه توسعه ی همه جانبه وزارت کشور به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و بخشدار چاروسا در سفر به  بخش چاروسا از طرح حفاظت شده الگن بازدید کردند.

وی در حاشیه بازدید از این طرح عنوان کرد: طرح حفاظت از منابع طبیعی به خصوص جنگل های بلوط استان در روستای الگن به عنوان الگو در دیگر نقاط زاگرس در حال کار است که می تواند کمک شایانی به حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای آبخیزداری از منابع طبیعی بیش از 20 میلیون هکتار را برنامه ریزی کردیم بیان کرد: برای حفاظت از 2 الی 3 میلیون هکتار اراضی بیابان زدایی برنامه ریزی کردیم و 2 میلیون برای جنگل برنامه ریزی کردیم و اگر همت کنیم و 15 میلیارد درخت بکاریم می توانیم مقداری از کمبود درخت را جبران کنیم.

سردار در به نقش مردم در حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دولت به تنهایی نمی تواند برای رفع کمبود درخت و مشکلات طبیعت را برطرف کند و این مردم هستند که می توانند مشکلات را برطرف کنند.

مشاور وزیر و مدیر قرارگاه توسعه همه جانبه منابع طبیعی وزارت کشور از تامین امکانات برای مهار آتش سوزی در استان خبر داد و در ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای «الگن» الگوی حفظ منابع طبیعی در زاگرس

روستای «الگن» الگوی حفظ منابع طبیعی در زاگرس