مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-14اقتصادي

یک زوج از هر پنج زوج با مشکل ناباروری مواجه است


حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایون عمودی زاده امروز چهارشنبه در جلسه کمیته پدافند غیر عامل با تشریح سیاست های بهزیستی در بحث توانمند سازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت ها اظهار داشت: تغییر رویکرد در سیاست های جمعیتی کشور، باعث شده است تا توجه بیشتری به چالش های فرزندآوری شود و اینکه چه موانعی پیش روی زوجین برای فرزندآوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند رو به افزایش جمعیت سالمند و در عین حال، کاهش آمار ازدواج و پایین آمدن نرخ فرزندآوری در بین خانواده ها، باعث شده تا سیاست های جمعیتی کشور دستخوش تغییرات اساسی شود، گفت: هر یک از دستگاه های مرتبط با سلامت، خانواده و جمعیت باید برنامه هایی برای افزایش جمعیت کشور در دستور کار داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی لرستان، گفت: وزارت بهداشت نیز تا حدودی در افزایش آمار زاد و ولد مسئولیت بیشتری دارد، به آن جهت که علاوه بر فعالیت در زمینه ترغیب افزایش جمعیت کشور، سلامت نوزادان و مادران را نیز بر عهده دارد.

عمودی زاده، گفت: طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود 20 درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت ها و مداخلات درمانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک زوج از هر پنج زوج با مشکل ناباروری مواجه است

یک زوج از هر پنج زوج با مشکل ناباروری مواجه است