مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-18بين الملل

«ناجی ارتفاع 402» را بیشتر بشناسیم


شرایط منطقه عملیاتی میمک در غرب کشور همانند منطقه شلمچه و طلاییه در جنوب کشور است.

منطقه ای بسیار حساس و کلیدی که هرکدام از دو کشور درگیر جنگ بتواند این ارتفاعات را تصرف کرده و در اختیار داشته باشند، - شرایط منطقه عملیاتی میمک در غرب کشور همانند منطقه شلمچه و طلاییه در جنوب کشور است.

منطقه ای بسیار حساس و کلیدی که هرکدام از دو کشور درگیر جنگ بتواند این ارتفاعات را تصرف کرده و در اختیار داشته باشند، نسبت به دیگری برتری و مزیت بسیار بالایی دارد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اوایل سال 1352 با هدف تکمیل تیپ 88 مستقل چابهار مستقر در زاهدان، تعدادی از پرسنل اضافه بر سازمان نیروی زمینی ارتش از جمله یگان های مستقر در تهران و لویزان جمع آوری شده و دو گردان به نام های 196 و 197 پیاده را پایه گذاری کردند.

حدود دو سال طول کشید تا پرسنل کاد یگان تأمین شود در سال 1354 به فرماندهی سرگرد زفاری با حدود 70درصد پرسنل سازمانی و 30درصد تجهیزات از تهران عازم پادگان تیپ 84 خرم آباد شد که در آن زمان در مأموریت برون مرزی بود.

در خرم آباد حدود یک سال توقف داشت که ضمن حفاظت از پادگان تیپ 84 پیاده تعدادی از پرسنل گردان جابه جا و کسری سازمان نیز هم از نظر تجهیزات و هم از نظر پرسنلی تأمین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ناجی ارتفاع 402» را بیشتر بشناسیم

«ناجی ارتفاع 402» را بیشتر بشناسیم