مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:452023-05-28بين الملل

ادعای وزارت دفاع طالبان: ایران درگیری مرزی را آغاز کرد


وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در صفحه توییتر رسمی خود با انتشار بیانیه ای در توضیح رویداد مرزی روز گذشته، مدعی شد که طرف ایرانی عامل شروع درگیری مرزی دیروز بین دو کشور بوده است.

- در بیانیه توییتری وزارت دفاع حکومت طالبان که شب گذشته منتشر شده، ادعا شده است: متاسفانه روز شنبه و یک بار دیگر، نیرو های ایرانی در مناطق مرزی ولایت نیمروز افغانستان اقدام به تیراندازی کردند که باعث درگیری شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ در ادامه این بیانه ادعا شده است: ما گفتگو و مذاکره را برای هرگونه مشکل، یک راه معقول می دانیم و بهانه جوییی برای جنگ و اقدامات منفی به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

  عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع حکومت طالبان هم این بیانیه را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.

  در پی درگیری مرزی بین ایران و افغانستان که قبل از ظهر روز گذشته (شنبه) در حوزه هنگ مرزی زابل رخ داد، دو نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

  سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیرو های طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای وزارت دفاع طالبان: ایران درگیری مرزی را آغاز کرد

ادعای وزارت دفاع طالبان: ایران درگیری مرزی را آغاز کرد