مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 18:312023-06-07بين الملل

دادگاهی در اروپا ترکیه را به دلیل نقض حقوق دو مخالف محکوم کرد


دو تن از روسای مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه؛ حزب چپگرای حامی کردها و از مخالفان رییس جمهوری این کشور، آنکارا را در دادگاه حقوق بشر اروپا به دلیل نقض حقوق خود به هنگام حبس خانگی محکوم کردند.

- دو تن از روسای مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه؛ حزب چپگرای حامی کردها و از مخالفان رییس جمهوری این کشور، آنکارا را در دادگاه حقوق بشر اروپا به دلیل نقض حقوق خود به هنگام حبس خانگی محکوم کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، صلاح الدین دمیرتاش و ویگن یوکسک داغ از رهبران مشترک سابق این حزب که در حال حاضر در ترکیه زندانی هستند، برای اعتراض به نظارتی که در نوامبر 2016 هنگام بازداشت موقت علیه آن دو اعمال شده بود، پرونده قضایی تشکیل دادند.

دادگاه حقوق بشر اروپا که بر رعایت کنوانسیون اروپایی در حمایت از حقوق بشر در 46 کشوری که آن را تصویب کرده اند، نظارت می کند، معتقد است که مقامات ترکیه با ممانعت از صحبت آن دو با وکلای خود، این کنوانسیون را نقض کرده اند.

قضات اروپایی مستقر در استراسبورگ به رویه قضایی تثبیت شده اشاره کردند که می گوید محرمانه بودن مکالمات بین یک زندانی و وکیل مدافع او حق اساسی فرد است و مستقیماً بر حقوق دفاع تأثیر می گذارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاهی در اروپا ترکیه را به دلیل نقض حقوق دو مخالف محکوم کرد

دادگاهی در اروپا ترکیه را به دلیل نقض حقوق دو مخالف محکوم کرد