مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-12سياسي

تا 10 سال آینده باید فاتحه فرش اراک را بخوانیم، اگر ...


اگر اکنون به فرش دستبافت اراک نپردازیم تا 10 سال آینده باید فاتحه فرش اراک را بخوانیم و با این وضع، دیگر تولید کننده فرشی در اراک نخواهیم داشت.

- ایسنا/مرکزی یک پیشکسوت و کارشناس فرش گفت: اگر اکنون به فرش دستبافت اراک نپردازیم تا 10 سال آینده باید فاتحه فرش اراک را بخوانیم و با این وضع، دیگر تولید کننده فرشی در اراک نخواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوشنبه 22 خرداد، جلسه نقد و بررسی کتاب شیوه های تولید بافت به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در قالب چهارمین دوره طرح ملی فصل سخن برگزار شد.

در این طرح با تشکیل سلسله نشست هایی، با هدف ایجاد و گسترش فضای نقد و گفت وگو و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، تازه ترین کتب علوم انسانی، نقد و بررسی می شوند.

عبدالحسین اخوان، پیشکسوت و کارشناس فرش در این نشست اظهار کرد: من از شش سالگی در کار فرش بودم چراکه تمام خانواده ام از تولیدکنندگان مطرح فرش بودند و چندین دهه است که به فرش دستبافت عشق می ورزم و عمر خود را برای گسترش فرش دستبافت گذاشته ام.

اخوان با بیان اینکه در گذشته های نه چندان دور یکی از قطب های اصلی تولید فرش، اراک بوده است گفت: در گذشته فرش اراک به حدی مشهور بود که تبریزی ها به اراک آمدند و تولید فرش را آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 10 سال آینده باید فاتحه فرش اراک را بخوانیم، اگر ...

تا 10 سال آینده باید فاتحه فرش اراک را بخوانیم، اگر ...