مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-19پزشكي

واکسینە شدن بیش از 218 رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در کردستان


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال 1402 اداره کل دامپزشکی کردستان با بەکارگیری تعداد 40 اکیپ مایه کوب دامی، نسبت به انجام واکسیناسیون تعداد 218 هزار و 275 رأس دام سبک واجد شرایط(بره و بزغاله) اقدام نموده است.

- ایسنا/کردستان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال 1402 اداره کل دامپزشکی کردستان با بەکارگیری تعداد 40 اکیپ مایه کوب دامی، نسبت به انجام واکسیناسیون تعداد 218 هزار و 275 رأس دام سبک واجد شرایط(بره و بزغاله) اقدام نموده است.

محمدطاهر پارسافر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حجم عملیات در سطح 966 واحد اپیدمیولوژیک روستایی انجام شده است، بر این اساس از 1593 روستای دارای بیش از 10 راس دام سبک استان 61 درصد واحدها تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی افزود: لازم به ذکر است که تمامی عملیات انجام شده به صورت رایگان انجام شده و از دامداران و روستاییان وجهی اخذ نشده است.

پارسافر در ادامه خاطرنشان کرد: با یاری پروردگار متعال و برنامه ریزی های انجام شده امید است تا پایان تیرماه سال جاری کلیه واحدهای تجمع دامی استان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آموزش، اکیپ های کارشناسی این اداره؛ نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اهتمام لازم را داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینە شدن بیش از 218 رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در کردستان

واکسینە شدن بیش از 218 رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در کردستان