مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-01سياسي

چرا نظر امام درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر عوض شد؟


با توجه به اسنادی که اخیرا منتشر شده است، مشخص می شود که نظر واقعی امام درباره ادامه جنگ چه بوده و چه کسانی به واسطه نفوذ در بیت منتظری، کشور را دچار بحران می کردند.

- فارس پلاس؛ روایت تاریخی - یکی از سوالات و شبهاتی که طی سالیان گذشته بارها از سوی برخی افراد و گروه‎ها مطرح شده است، علت ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر است.

آنها مدعی هستند که پس از اینکه ما به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم و توانستیم خرمشهر را پس بگیریم، صدام نیز اعلام آمادگی کرد که نیروهایش را به پشت مرزهای بین‎المللی ببرد و برخی حامیان وی و سازمان ملل نیز بحث آتش‎بس را مطرح کردند، اما با وجود این، جنگ پس فتح خرمشهر ادامه یافت.

آنچه مسلم است بعد از پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و در واقع بازپس گیری برگ برنده صدام حسین در جنگ با ایران، موقعیت رژیم صدام در منطقه و در مواجه با ایران بشدت متزلزل شده بود و توازن قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگینی می کرد و این خود حامیان منطقه ای و بین المللی رژیم بعثی و در رأس آن آمریکایی ها را که با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از شیوع آرمان ها و دیدگاه های انقلابیش به منطقه و سراسر جهان، صدام را برای حمله به ایران مجهز کرده بودند، بشدت نگران و مضطرب کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نظر امام درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر عوض شد؟

چرا نظر امام درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر عوض شد؟