مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-17سياسي

رشد قارچ گونه کافه ها در خیابان های قم


هم اکنون بیش از 200 واحد صنفی کافی شاپ و قهوه سرای بدون مجوز و پروانه در استان قم در حال فعالیت هستند که از این تعداد پرونده 70 واحد متخلف رسیدگی و آماده برخورد قانونی و پلمب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: این روزها در کمتر خیابانی در شهر قم می توان قدم گذاشت که کافه ای در آن نباشد، این در حالی است که بسیاری از آنان فعالیت بدون مجوز رسمی دارند و بروز چالش های فرهنگی از جمله استفاده از دخانیات و گاهاً مواد اعتیاد آور از تبعات فعالیت های این کافه های غیر مجاز است.

کافه ها زمانی کارکرد اجتماعی و حتی سیاسی داشتند و محل گفتگو و تبادل نظر بودند و به عبارتی در جایگاه رسانه قرار داشتند؛ اما امروزه با گسترش چشمگیر فضای مجازی و سایر رسانه های جمعی چنین کارکردی را نمی توان برای کافه ها متصور شد.

کافه نشینی این روزهای نوجوانان و جوانان، بیشتر برای وقت گذراندن و طی کردن اوقات فراغت در کنار دوستانشان و یا حتی به تنهایی است و بر خلاف ده های 30 و 40، کافه های امروزی کارکرد و ماهیت به خصوص اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی ندارند و کمتر کافه ای در قم وجود دارد که با یک محوریت تخصصی دایر شده باشد به عنوان نمونه کافه کتاب، کافه سینما، کافه تئاتر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد قارچ گونه کافه ها در خیابان های قم

رشد قارچ گونه کافه ها در خیابان های قم