مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:152023-06-05اقتصادي

پیش بینی برداشت 65 هزار تن پسته در رفسنجان


فرماندار رفسنجان ضمن پیش بینی برداشت 65 هزار تن پسته و الزامات چگونگی تحقق این آمار تاکید کرد که در مورد خاموشی موتور پمپ های چاه های کشاورزی نیز هماهنگی ها انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین رضایی روز دوشنبه افزود: این تصمیم گیری در رفسنجان به صورت پایلوت (نمونه) انجام می شود و نتیجه آن به سایر نقاط پسته خیز استان گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از محصول پسته رفسنجان بستر اقتصاد و امنیت شهرستان را فراهم کرده است افزود: کشاورزی پسته چند سالی است که با وجود تغییرات اقلیمی آسیب دیده و با کاهش تولید مواجه بودیم لذا با راهکارهای علمی تولید آن افزایش می یابد.

وی بیان کرد: پیش بینی شده امسال در 28 استان پسته خیز کشور 200 هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است.

رضایی تصریح کرد: امسال در رفسنجان 65 هزار تن پسته برداشت خواهد شد که باید این محصول را از آفت ها حفظ کرد و در کنار مصرف سمومی مانند آلکامیا و کلودی، از گوگرد هم استفاده کرد؛ باید با مدیریت صحیح، مانع از بین رفتن محصول شویم.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ محصول در چهار ماه باقیمانده تا برداشت پسته مهم است بیان کرد: همچنین کشاورزان دقت کنند اگر چه مصرف کودهای ازته و پتاسیم در ماه های تیر و مرداد کمک زیادی به حفظ محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 65 هزار تن پسته در رفسنجان

پیش بینی برداشت 65 هزار تن پسته در رفسنجان