مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 15:502023-05-30بين الملل

مقام اسراییل: از پیشرفت در مذاکرات میانجی گری آمریکا برای سازش با ریاض بی اطلاعیم


یک مسؤول برجسته اسراییلی امروز (سه شنبه) احتمال تحقق گشایش دیپلماتیک با عربستان با میانجیگری آمریکا را کم دانست و گفت که دولت بنیامین نتانیاهو، - یک مسؤول برجسته اسراییلی امروز (سه شنبه) احتمال تحقق گشایش دیپلماتیک با عربستان با میانجیگری آمریکا را کم دانست و گفت که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل اطلاعی از تحقق هیچ پیشرفت در مذاکرات مربوطه میان ریاض و واشنگتن ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، ایالات متحده بر این باور است که به نفعش است که روابط رسمی میان اسراییل و عربستان برقرار شود و در نتیجه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا سفر رفت و برگشتی از ششم تا هشتم ماه مه به ریاض و تل آویو داشت.

پیشتر در گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مارس اعلام شد، ریاض که روابطش با دولت جو بایدن متشنج شده، برای عادی سازی با اسراییل این شرط را گذاشته که فروش تجهیزات دفاعی آمریکا به عربستان افزایش یابد و همچنین واشنگتن با برنامه هسته ای عربستان موافقت کند.

مسؤولان عربستانی این امر را تایید نکرده، اما تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی اسراییل به نظر رسید که این مساله را امروز سه شنبه تایید کرد، چراکه در مصاحبه ای گفت که عربستانی ها در چارچوب دیپلماسی سه جانبه، شروط خود را بر ایالات متحده دیکته کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام اسراییل: از پیشرفت در مذاکرات میانجی گری آمریکا برای سازش با ریاض بی اطلاعیم

مقام اسراییل: از پیشرفت در مذاکرات میانجی گری آمریکا برای سازش با ریاض بی اطلاعیم