مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-19فرهنگي

جشنواره فرهنگی هنری «هم وطن» در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود


جشنواره فرهنگی و هنری هم وطن دستاوردهای هنری و توانمندی های هنرمندان افغانستانی مقیم ایران را به تصویر می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با بزرگداشت روز جهانی پناهنده که امسال با سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مزین شده است، جشنواره فرهنگی هنری هم وطن در این فرهنگسرا برگزار می شود.

این جشنواره از 30 خردادماه به مدت 3 روز و با هدف آشنایی با فرهنگ و هنر اسلامی افغانستان، نمایش اتحاد و همبستگی دوملت مسلمان، معرفی اشتراکات فرهنگی و آیین های مشترک و همچنین نشان دادن دستاوردهای مهاجرین عزیز در جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

جشنواره هم وطن در دوبخش نمایشگاه های هنری شامل: صنایع دستی، گلیم و فرش سنتی، میناکاری، نقطه کوبی روی سفال، عروسک سازی و شمع سازی، هنرهای تجسمی، لباس های سنتی و … و بخش اجرای سالنی شامل: تلاوت قرآن کریم، اجرای گروه سرود، دکلمه و شعر خوانی، نمایش، موسیقی سنتی و نواهای محلی، حرکات رزمی ورزشی و… میزبان علاقمندان خواهد بود.

عموم هنردوستان عزیز برای بازدید از این آثار هنری و شرکت در برنامه های مختلف این جشنواره می توانند از 30 خرداد تا 1 تیرماه از ساعت 10 تا 17 به فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری مراجعه نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره فرهنگی هنری «هم وطن» در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

جشنواره فرهنگی هنری «هم وطن» در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود