مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:502023-06-06اجتماعي

سوزاندن کاه و کلش تهدید علیه سلامت عمومی است


رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصولات کشاورزی تهدید علیه سلامت عمومی است.

- ایسنا/لرستان رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصولات کشاورزی تهدید علیه سلامت عمومی است.

اصغر بلکی وند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصولات کشاورزی تهدید علیه سلامت عمومی است و اثرات مخرب زیست محیط متعددی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش زدن و سوزاندن بقایای گیاهی (کاه و کلش های باقی مانده در اراضی کشاورزی) علاوه بر تأثیرات مخرب بر کیفیت خاک و سرایت آتش به جنگل ها، مراتع و اراضی کشاورزی همجوار، موجب آلودگی شدید هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با بیان اینکه برخی کشاورزان با پایان یافتن فصل برداشت مزارع گندم اقدام به سوزاندن کاه و کلش مزرعه خود می کنند، افزود: این کار سبب نابودی میلیون ها موجود زنده در خاک شده و منجر به فقیر شدن خاک زراعی می شود.

بلکی وند با تأکید بر اینکه آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول کشاورزی، سنت نادرست و غیرعلمی بوده که هنوز هم در بین برخی کشاورزان مرسوم است، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر آسیب رساندن به خاک و از بین بردن مواد آلی آن سبب آلوده کردن هوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزاندن کاه و کلش تهدید علیه سلامت عمومی است

سوزاندن کاه و کلش تهدید علیه سلامت عمومی است