مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:322023-06-03سياسي

ورود اولین رادیو به یزد در زمان جنگ جهانی دوم


«غلامحسین خان عسکری کامران» سمبل شرافت و مردم داری و مظهر عشق به عمران و آبادی یزد بود؛ او از بنیانگذاران انجمنی جهت پیشرفت و آبادانی یزد با عنوان انجمن طرفداران قانون بود و زمانی که هنوز فرستنده ی رادیویی در ایران آغاز به کار نکرده بود، - ایسنا/یزد غلامحسین خان عسکری کامران سمبل شرافت و مردم داری و مظهر عشق به عمران و آبادی یزد بود؛ او از بنیانگذاران انجمنی جهت پیشرفت و آبادانی یزد با عنوان انجمن طرفداران قانون بود و زمانی که هنوز فرستنده ی رادیویی در ایران آغاز به کار نکرده بود، با آوردن نخستین رادیو به یزد اخبار جنگ جهانی دوم را به گوش یزدیها می رساند.

حسین مسرّت نویسنده و پژوهشگر یزدی در گفت وگو با ایسنا راجع به وی می گوید: غلامحسین خان عسکری کامران فرزند حاج میرزا محمّدعلی خان عسکری کامران بود که در یکم شهریور 1280 هجری شمسی در محله دارالشفای یزد به دنیا آمد.

نسب وی از طرف مادری به امامزاده جعفر(ع) یزد می رسید و سومین داماد صدرالعلماء بود که با دختر عمه اش صدرالملوک ازدواج کرد.

وی اظهار می کند: غلامحسین خان پس از طیّ تحصیلات مرسوم آن روزگار، به واسطه ی علاقه ای که به کشاورزی داشت به امور کشاورزی پرداخت و چون علاقه مند به عمران و آبادانی یزد بود با همکاری محمد رشتی، لغوی و رضا رشتی و ابوالحسن حایری زاده، انجمن طرفداران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود اولین رادیو به یزد در زمان جنگ جهانی دوم

ورود اولین رادیو به یزد در زمان جنگ جهانی دوم