مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 16:352023-06-20اقتصادي

تصمیم گیری برای رفع موانع اجرایی ابرپروژه های دولت


در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور در خصوص نحوه تأمین مالی پروژه های بزرگ، برخی طرح های مستقر در سواحل مکران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در رفع موانع اجرایی گرفته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص پیشرفت و توسعه سواحل مکران تصریح کرد: ساخت پتروپالایشگاه و حرکت به سمت صادرات محصولات پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی به توسعه صنعت داخل و اشتغالزایی و همچنین ارزآوری کمک شایان توجهی می کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: سرمایه گذاری بانک ها و صندوق توسعه ملی در ساخت ابرپروژه ها و طرح های پیشران اقتصادی کشور به ویژه پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها از مهمترین برنامه ها و اقدامات دولت سیزدهم است.

در این جلسه پس از ارائه طرح ها و ابرپروژه های در حال اجرا در سواحل مکران، گزارشی از روند پیشرفت 7 درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ارائه و در خصوص نحوه تأمین مالی برای تسریع در اتمام فاز اول این پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است عملیات اجرایی ابرپروژه پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز نفت سنگین و فوق سنگین و تولیدات محصولات بنزین، گازوییل و سوخت کشتی و همچنین خوراک محصولات پتروشیمی با ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار تن در سال در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم گیری برای رفع موانع اجرایی ابرپروژه های دولت

تصمیم گیری برای رفع موانع اجرایی ابرپروژه های دولت